Tachografy – DVLA wprowadza zmiany

Usługi cyfrowe DVLA są jednymi z najczęściej używanych serwisów rządowych w UK.

Nowa usługa online sprawia, że ubieganie się o kartę do tachografu jest szybkie i łatwe. Znacznie skraca czas oczekiwania, umożliwiając kierowcom samochodów ciężarowych, ciężarówek i autobusów składanie wniosków i płacenie przez Internet. Usługa jest również dostępna dla kierowców odnawiających lub wymieniających istniejącą kartę.

Nowa usługa tachografów jest częścią programu zmian DVLA „Evolve”, który wprowadza nowe i przeprojektowane usługi zorientowane na klienta, dostosowane do naszego 3-letniego planu strategicznego. Evolve to postęp technologiczny z korzyścią dla naszych klientów.

Budowa usługi

Nowa usługa online dla kierowców podąża za usługą kart firmowych, która została uruchomiona w 2019 r. To kończy przenoszenie naszych usług tachografów z istniejącego systemu mainframe DVLA na bezpieczną platformę opartą na chmurze – co jest znaczącym kamieniem milowym w programie zmian.

Sukces nowej usługi utoruje drogę przyszłym usługom, by wykonały ten sam krok. Oznacza to również, że przeniesienie przyszłych usług do technologii chmury będzie łatwiejsze, ponieważ DVLA nie będzie musiało za każdym razem zaczynać od początku.

Beth Hammacott, Agile Delivery Manager, omówiła rozwój usługi:

Posiadamy ugruntowane standardy i wzorce inżynieryjne i testowea zł. Umożliwiają nam one opracowywanie nowych usług, takich jak tachograf dla kierowców, które są zgodne z najnowszymi standardami rządowego systemu projektowania usług cyfrowych (GDS), ale działają w oparciu o technologię chmury, która jest bardziej responsywna i ostatecznie szybsza i łatwiejsza dla klienta.

Aby usprawnić testowanie nowej usługi, opracowaliśmy techniki, które pozwalają nam korzystać z losowo generowanych danych. To znacznie skróciło czas wymagany do sprawdzenia jakości usługi, od testów dostępności i wglądu po kontrole stanu IT i demonstracje.

Z istniejącego systemu mainframe wydobyto 1,2 miliona rekordów danych i bezpiecznie wczytano je do nowej usługi tachografów. Zbudowano również kilka nowych wspólnych usług, w tym bezpieczny magazyn zdjęć i podpisów, a także usługę powiadomień e-mail i SMS. Będą one używane przez wiele innych nowych usług DVLA w przyszłości.

Zaspokajanie potrzeb klientów

Celem jest upewnienie się, że usługi DVLA są przyjazne dla użytkownika. Rząd chce, aby klienci mieli swobodę wyboru sposobu interakcji z DVLA. Oznacza to zapewnienie klientom internetowej alternatywy dla tradycyjnej formy papierowej.


John Hughes, Service Design Support, mówił o zaspokajaniu potrzeb klientów:

Priorytetem było dla nas zrozumienie naszych klientów i charakteru ich pracy. Na podstawie opinii użytkowników na temat istniejącej usługi papierowej zapewniliśmy, że usługa tachografów online została zaprojektowana tak, aby spełniała potrzeby kierowców.

Zapracowani kierowcy zawodowi mogą spędzać wiele godzin w drodze. Sprawiliśmy, że usługa jest łatwo dostępna i prosta w obsłudze, wymagając od klienta minimalnego nakładu pracy. Kierowcy mogą dokonywać transakcji 24 godziny na dobę w zaciszu swojego domu lub podczas przerwy w autobusie lub ciężarówce.

Aby uzyskać więcej informacji, nasz zespół badawczy przeprowadził wywiady z kilkoma kierowcami na temat ich doświadczenia z korzystaniem z usługi. Te dodatkowe informacje pomagają nam odkrywać i rozwiązywać wszelkie problemy, zanim usługa zostanie udostępniona opinii publicznej. Opinie, które otrzymaliśmy od kierowców zawodowych, były świetne.

DVLA online: szybciej i wydajniej

Nowa usługa online pomaga klientom, skracając czas potrzebny na złożenie wniosku i otrzymanie karty. Kierowcy powinni otrzymać nową kartę do tachografów w ciągu 24 godzin od złożenia wniosku, w porównaniu do 10 lub więcej dni w przypadku wysyłania papierowych wniosków. To tylko jedna z wielu usług online, które mają na celu przyspieszenie i ułatwienie pracy naszym klientom.

To ekscytujący czas w DVLA – w nadchodzących latach spodziewaj się wielu nowych i ulepszonych usług online, z których codziennie korzystają miliony klientów. Jeśli chcesz być częścią pracowitego zespołu cyfrowego, który wprowadza transformacyjne zmiany w DVLA, zobacz ich najnowsze oferty pracy. Czeka na Ciebie okazja – więc zaangażuj się!

Dodaj komentarz