Różnice między radiem FM/AM, a internetowym
Myślisz, że radio internetowe jest takie samo, jak Twoja ulubiona stacja FM, którą słuchasz w samochodzie? Pomyśl jeszcze raz.
Podczas gdy istnieje wiele różnic w modelach biznesowych, przepisach branżowych i środowiskach odsłuchowych między tradycyjnym radiowym naziemnym a radiem internetowym, dwa kluczowe obszary porównania to rynki geograficzne i zawartość programowania. Przyjrzyjmy się bliżej obu.
Market:
Jedną z największych różnic między radiem naziemnym a internetowym jest ograniczenie rynku emisji. Dzięki tradycyjnemu radiu, emitowane są przez nadajniki fale radiowe, a sygnał może być wysłuchany tylko przez populację w promieniu punktu nadawania. Ze względu na to ograniczenie geograficzne programowanie ma na celu specjalnie odwoływanie się do populacji w obszarze rozgłaszania.
Korzystając z rynku Cincinnati jako przykład, programowanie będzie miało na celu skoncentrowanie się na lokalnych zespołach sportowych (Cincinnati Reds, Cincinnati Bengals itp.) Oraz kwestie (pogoda, polityka) mające zastosowanie do Southwest Ohio / Northern Kentucky. Większość radia będzie miała zamiar służyć lokalnej społeczności. Dzięki dostępnemu internetowemu radiu słuchacze mogą uzyskać dostęp do zawartości z dowolnego miejsca na świecie.
Rynek jest wszędzie z Sri Lanki do Nowej Szkocji, dopóki słuchacz ma połączenie z Internetem. Ze względu na zasięg geograficzny zasięg radiowy jest nieograniczony, programowanie w radiu internetowym raczej unika zawartości, która będzie służyć tylko społeczności lokalnej słuchaczy. Skupienie treści zmierza do konkretnych zainteresowań (np. Joga), a nie konkretnego rynku fizycznego (np. Cincinnati). Optymalnie rada internetowa powinna mieć szeroką gamę nie zlokalizowanych treści, co utrudnia słuchaczowi zlokalizowanie miasta, z którego faktycznie nadawana jest stacja.
Treść:
Dla radia naziemnego, jednym z największych czynników prowadzących do spadku słuchalności na przestrzeni lat było nieaktualne treści. Brak różnorodności programowej wśród lokalnych stacji doprowadził do zbliżenia formatów do punktu, w którym dominuje jeden rodzaj lub określony rodzaj programowania. Przykładem może być niewielki, wiejski rynek w Kentucky, który ma trzy stacje Country Music, konkurujące o słuchanie. Konsolidacja własności radiowej przyczyniła się także do pojedynczych formatów programowania stacji. Powtarzające się pokrywanie się podobnej treści pozostawia słuchaczowi wiele możliwości.
Masz szczególny smak lub zainteresowanie? Wzrost popularności internetowego radia ma wiele wspólnego z szerokim spektrum programowania. Większość posiada ponad 50 programów obejmujących tematy związane z poradami finansowymi przez całe życi, które mają skręcać się w bieżące wydarzenia. Wiele stacji specjalizuje się w “Narrowcasting”, co oznacza, że programy mogą docierać do izolowanych osób, które w dużym stopniu angażują się w specjalistyczną zawartość, potencjalnie stając się lojalnymi słuchaczami.