Reklama Volkswagen zakazana bo pokazuje kobietę opiekująca się dzieckiem
Reklama Volkswagena została zakazana w Wielkiej Brytanii za łamanie „stereotypów płciowych”, ponieważ pokazywała kobietę opiekującą się dzieckiem.
Tak, naprawdę.
Reklama przedstawia scenę kobiety i mężczyzny w namiocie na klifie, dwóch męskich astronautów unoszących się w statku kosmicznym i męskiego para-sportowca z protetyczną nogą wykonującą skok w dal.
Na końcu klipu widać kobietę siedzącą na ławce obok wózka.
Reklama Volkswagen została zakazana w Wielkiej Brytanii, ponieważ pokazuje kobietę opiekującą się dzieckiem
„Reklama przedstawiała stereotypy związane z płcią w sposób, który mógłby spowodować szkody”.
Reklama została zakazana przez brytyjski urząd ds. Reklamy standardu (ASA) po tym, jak skarżyły się tylko trzy osoby, przy czym ASA twierdziła, że narusza zasady stereotypizacji płciowej.
„Zestawiając zdjęcia mężczyzn w niezwykłych środowiskach i wykonując pełne przygód czynności z kobietami, które wyglądały na bierne lub pełniły stereotypową rolę opiekuńczą, stwierdziliśmy, że reklama bezpośrednio kontrastuje ze stereotypowymi rolami i cechami mężczyzn i kobiet w sposób, który wywołuje wrażenie że były one związane wyłącznie z jedną płcią ”, powiedział ASA. „Doszliśmy do wniosku, że reklama przedstawia stereotypy dotyczące płci w sposób, który mógłby spowodować szkody, a zatem naruszył Kodeks”.
Volkswagen próbował wyjaśnić znaczenie reklamy, ale bezskutecznie.
„Głównym przesłaniem reklamy była zdolność ludzkiego ducha do przystosowywania się do wyzwań i zmian wynikających z okoliczności. Zilustrowali to poprzez szereg różnych scenariuszy z różnymi postaciami, tak aby jak najszersza publiczność mogła identyfikować się z przesłaniem. ”
„Uwzględnili ostatnią scenę kobiety w parku jako odpowiedni przykład adaptacji do zmiany, ponieważ wierzyli, że powitanie noworodka w rodzinie było zmieniającym życie doświadczeniem, które podzieliłoby wielu widzów, bez względu na płeć. Scena służyła drugiemu celowi zilustrowania redukcji hałasu silnika w pojeździe elektrycznym. ”
Tymczasem reklamy, które wzmacniają negatywne stereotypy dotyczące płci dotyczące mężczyzn, są nadal w porządku.
Reklamy przedstawiające atrakcyjną kobietę w bikini są zabronione w londyńskim metrze, ale reklamy promujące homofobiczny kraj Brunei, który kamieniuje gejów na śmierć, również są w porządku.
ASA zakazała również reklamy przedstawiającej seksowną kobietę mechanik po jednej skardze, ponieważ może powodować „przestępstwo” i była seksualnie sugestywna.
Reklamy przedstawiające kobiety w typowo kobiecych rolach są zabronione, ale reklamy przedstawiające kobiety w typowo męskich rolach są również zabronione.
Wolność słowa?